czwartek, 15 stycznia 2015

CiasteczkaOwsiane# bezCukru# zdroweŚniadanie!

Co powiecie na zdrowe, słodkie, lekkie ciasteczka? Szybkie i proste w przygotowaniu, zawierają sporo cennych właściwości, w sam raz na dobry początek dnia.



1. 100 g rodzynek namoczyłam w gorącej wodzie, około 5 minut.
2. 3 banany średniej wielkości i 2 łyżki mleka zblendowałam 
3. Dodałam do nich połowę namoczonych, lekko odsączonych rodzynek, zmiksowałam
4. Zmiksowane rodzynki i banany z mlekiem przełożyłam do większej miski
5. Dodałam: drugą połowę odsączonych rodzynek, 
                    1,5 szklanki płatków owsianych górskich,  
                    1/4 szklanki otrębów żytnich
6. Wszystko wymieszałam łyżką i odstawiłam na 15 minut
7. Do nagrzanego piekarnika ( 180 st.) włożyłam uformowane ciasteczka i piekłam około 20 minut.
     Ciastka można nakładać łyżką  lub ręką formować kulkę i lekko ją rozpłaszczać na blaszce.
    

 Do ciastek warto dodać również dowolne bakalie, suszone owoce, orzechy itd. W razie, gdy uznamy, że konsystencja jest zbyt rzadka najlepiej dodać jeszcze płatków owsianych. Banany zamiast blendować można zetrzeć na tarce i dodać od razu wszystkie (nie miksowane) rodzynki.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz