piątek, 5 grudnia 2014

Pizza z kurczakiem gyros i kapustą pekińską






Wczoraj mąż obchodził swoje święto, miałam na tą okazję przygotować tort malinowy... jednak w efekcie końcowym pojawiła się pizza. Przepis na ciasto znalazłam w książce " Pizza dla smakoszy" T.K. Polecam wszystkim miłośnikom pizzy taką książkę. Znajdziecie w niej przepisy na różne ciasta, zależnie od piekarnika i wiele innych ciekawych pomysłów na pizzę. Ja wykorzystałam przepis na ciasto do kuchenki domowej. Dzięki idealnie dobranym proporcjom spód pizzy jest elastyczny, ale nie dziurawi się i nie łamie. Spróbujcie sami ;)

1. Do miski wlałam 3/4 szklanki gorącej wody, dodałam 1/5 kostki smalcu i dokładnie rozmieszałam łyżką. Następnie dodałam łyżeczkę cukru i 25 g drożdży.
2. Wszystko dokładnie mieszałam, dodałam ok. 3 łyżek oliwy i około 15- 20 dag mąki. Powinna powstać gęsta " papka"
3. Do powstałej papki wlałam pół szklanki wody gazowanej, mieszam i odstawiam na 15 minut w ciepłe miejsce. Dobrze jest miskę przykryć ściereczką.
4. Kiedy papka się rozpulchniła i podrosła dodałam  stopniowo mąkę. Autor nie podał proporcji. Należy dodać tyle ile się wgniecie. Wygniatamy ciasto.
5. Ciasto nie powinno się kleić i być miękkie.
6. Blachę smarujemy tłuszczem i rozprowadzamy, rozciągamy na niej ciasto.

Na ciasto posmarowałam koncentrat pomidorowy, obsypałam oregano. Położyłam wystudzone kawałki kurczaka usmażonego w przyprawie kebab gyros, kukurydzę, troszkę cebuli.
Całość włożyłam do nagrzanego piekarnika ( ok 220, czasami więcej st.) Kiedy ciasto zaczęło się rumienić posypałam całość żółtym serem i piekłam jeszcze około 5 minut.  Każdy piekarnik piecze " po swojemu" dlatego dobrze jest przy pierwszym pieczeniu pizzy obserwować i spoglądać na zegarek by ustalić odpowiedni czas pieczenia.

Po wyjęciu pizzy z roztopionym serem pokroiłam ją na kawałki, obsypałam pokrojoną kapustą pekińską i polałam sosem czosnkowym. Przepis na sos podawałam w poście - danie gyros. Składniki ciasta wystarczają na dwie pizze.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz